Prima giornata

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Daan.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #731 Reageer
    LTC
    Sleutelbeheerder

    Als in de veertiende eeuw de pest toeslaat in Italië zoeken tien jonge Florentijnen, bestaande uit zeven vrouwen en drie mannen, samen de Brigata genoemd, hun toevlucht in een villa op het platteland. Ze vertellen elkaar tien dagen lang verhalen, waarbij iedere keer één iemand van het gezelschap de leiding heeft, de re of regina, die het thema van de dag erna bepaalt. De eerste dag is er weliswaar geen thema, maar desondanks is er wel een lijn te ontdekken: zes verhalen gaan over mensen die elkaar bekritiseren en de overige vier zijn satires over de katholieke Kerk.

    Wij zouden graag de eerste lijn willen aanhouden, waarbij het meerdere keren gaat om mensen die kritiek hebben op avarizia, gierigheid. Vertaald naar het heden: wat vinden jullie, kun je beter nu je geld opsparen en zo min mogelijk uitgeven om er later van te kunnen genieten, of juist genieten van het hier en nu waardoor je later misschien harder moet sparen?

    #732 Reageer
    Daan
    Gast

    Ik denk dat het wel beter is om nu in ieder geval zoveel mogelijk te sparen om later wat grotere aankopen te kunnen doen. Denk hierbij aan een eerste auto of misschien wel een goede start om een huis te kopen. Ik vind wel dat je nu in studententijd een beetje mag genieten, dus ik probeer een deel te sparen, maar er gaat zeker een deel naar zaken als etentjes en borrels =D

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Prima giornata
Je informatie: